Wie is Fleurop
Fleurop Interflora is al ruim 90 jaar (sinds 1927) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal.
In België zijn zo'n 400 bloemisten aangesloten bij Fleurop. Fleurop-Interflora is de belangrijkste en meest gekende service die wereldwijd bloemen levert. Met meer dan 50.000 aangesloten bloemenzaken, gekozen voor hun vaardigheden, zijn zij vertegenwoordigd in 150 landen. Reeds vele jaren zijn de merken Fleurop en Interflora, samen met het "Mercurius" logo, befaamd voor de uitstekende kwaliteit van bloemen en planten, vergezeld van een onberispelijke service.
Test hen : Bestel een boeket via deze site of bij één van hun Fleurop-Interflora bloemenzaken, en zij zien erop toe dat uw bloemen niet alleen op de gewenste leveringsdatum worden overhandigd aan de ontvangers, maar tevens van de beste kwaliteit zullen zijn en op een snelle en vriendelijke manier door de Fleurop-Interflora florist zullen geleverd worden.
Hoeveel bezorg- en handlingskosten betaal ik?
De prijs van de bloemen hangt af van de seizoenen en de regio's. Bij Fleurop-Interflora worden de prijzen gebruikt die op die dag gehanteerd worden door de uitvoerende bloemist.
De prijzen die in de Fleurop-Interflora online bloemenwinkel gegeven worden, bevatten de leveringskosten die de uitvoerder hanteert en de lokale BTW. Fleurop-Interflora rekent 12,00 EUR servicekosten aan voor de behandeling en de levering van uw bestelling in België, 12,00 EUR voor een levering in een Europees land en 12,00 EUR voor een levering buiten Europa.
Indien de ontvanger, zonder bijzondere reden, de geleverde bloemen weigert, heeft de uitvoerende bloemenzaak desondanks het recht om de levering te factureren.
Wanneer worden mijn bloemen geleverd?
De levering gebeurt op de gevraagde dag, behoudens in geval van heirkracht. Voorbeelden hiervan zijn extreme weersomstandigheden, natuurrampen, lokale festiviteiten... in dit geval zal het kantoor van Fleurop-Interflora u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte brengen.
Het tijdstip van levering is afhankelijk van de openingsuren van de lokale Fleurop-Interflora bloemenzaak. Indien u een gewenst tijdsblok wenst mee te delen, dient dit minstens 24 uur op voorhand te gebeuren.
Ik wil bloemen bestellen voor een begrafenis. Welke informatie moet ik doorgeven?
Bij bestelling van bloemen voor een begrafenis of crematie is het extra belangrijk dat de bloemen op het juiste adres en tijdstip bezorgd worden. Geef daarom zoveel mogelijk informatie door, zoals de naam van het uitvaartcentrum, de naam van de overledene, de datum en tijdstip van het afscheid nemen. Deze informatie kunt u tijdens het bestellen invullen bij Opmerkingen.
Let er ook op dat de tekst op het lint of kaartje is gericht aan de overledene en niet aan de nabestaande(n). Een tekst als ‘Wij wensen u veel sterkte’ is dus niet passend. Denken wel aan ‘Rust zacht’, ‘Een laatste groet’ of alleen de afzender (uw eigen naam).
Kan ik een boeket in een ziekenhuis laten bezorgen?
Ja, dat kan: voorwaarde is wel dat u het kamer- en afdelingsnummer vermeldt. Daarnaast is het verstandig om, indien van toepassing, de meisjesnaam te vermelden. Soms is een ontvanger onder die naam geregistreerd in het ziekenhuis.
Wat gebeurt er met het boeket als de ontvanger niet aanwezig is?
Als blijkt dat de ontvanger niet aanwezig is, bezorgt de bloemist het boeket bij de buren / geeft het boeket af aan de receptie óf de bloemist laat een kaartje achter dat hij / zij langs is geweest met daarop het verzoek aan de ontvanger om contact op te nemen.